pátek 26. února 2021

Tipy a rady na podporu imunity v zimním období

Podzim a zimu máme spjaté nejen s chladnějšími teplotami, ale také s oslabením imunitního systému. Na tom se podílí změny počasí, přechody z vyhřátého domova do mrazivé zimy venku a kontakt s nachlazenými osobami. Těch je kolem nás poměrně dost, vyhnout se jim téměř nedá. Jak posílit imunitní systém, aby všechny tyhle zkoušky zvládl a my neonemocněli?

Základním předpokladem pro správné fungování našeho imunitního systému je zdravý životní styl, vliv na něj ale má také pohyb na čerstvém vzduchu a dostatečný přísun vitamínů.

Imunitu ovlivňuje genetika jen částečně

Mnozí z nás se domnívají, že za oslabenou imunitu mohou genetické dispozice. Bohužel tomu tak úplně není, schopnost imunitního systému genetické dispozice ovlivňují jen částečně. Imunitu tak dělíme na vrozenou a získanou, v čem se liší?

  • Vrozenou imunitu dědíme po rodičích.
  • Získanou imunitu si osvojujeme během života očkováním nebo kontaktem s bakteriemi a viry.

Víte, že sílu našeho imunitního systému ovlivňuje i náš životní styl a vlivy okolního prostředí?

Jak podpořit správné fungování imunitního systému?

Aby naše imunita ustála všechny zkoušky, musí být silná a zdravá. Když dojde na období chřipek, je to pro nás jako povel vyrazit do lékárny a poptávat léky na imunitu. S prázdnou neodejdeme, většinou v ruce držíme imunostimulant, který zesílí imunitní odpověď vůči všem přicházejícím podnětům.

Je ale i jiná cesta. Vsaďte i na další pomocníky jako probiotika, doplňky stravy na imunitu, betaglukany a bakteriální lyzáty.

Víte, že mezi nejčastější příznaky chřipky patří horečka nad 38 °C, únava, nevolnost, zimnice a bolesti hlavy, očí, kloubů a svalů? Pokud vás postihla, léčbu chřipky v žádném případě nepodceňujte. Ulehněte pěkně do postele, pijte dostatek tekutin, do těla doplňujte potřebné vitamíny a minerály, horečku srážejte antipyretiky.

Potřeba vitamínů se v zimě zvyšuje

Zatímco v létě tvoří základ našeho jídelníčku čerstvé ovoce a zelenina, v zimě na to trošku zapomínáme. Na zahrádce si nic nevypěstujeme, v obchodech se nám ta rajčata a okurky moc nezdají. Jenže právě v období chřipek těch vitamínů potřebujeme víc než obvykle. Co s tím? Vsaďte na vitamíny na imunitu.

Víte, že pozitivní účinky na přirozenou obranyschopnost organismu mají nejen vitamíny A, C, D 3, ale i selen a zinek?

Náš tip: Nezapomínejte ani na své ratolesti, vsaďte na multivitamíny pro děti, které obsahují vše, co děti pro zdravý růst a vývoj potřebují.

Nezapomínejte na probiotika

Pro někoho to bude překvapením, jiní to vědí. Víc než 70 % imunity se ukrývá ve střevech, proto je důležité užívat i probiotika. A to nejen ve chvíli, kdy vám lékař předepíše antibiotika.

Víte, že probiotika normalizují střevní sliznici a tím brání růstu patogenní mikroflóry a mají i další specifické pozitivní role v našem imunitním systému?

Znáte betaglukany?

Jejich obliba v posledních letech stoupá, jejich zdrojem jsou hlavně houby jako hlíva ústřičná a reishi, kvasinky, mořské řasy a obilí.

Náš tip: Betaglukany jsou určené k dlouhodobému užívání, ve formě sirupů jsou vhodné i pro děti. Vyzkoušejte sirup Hlíváček, který je určen už pro děti od 1 roku. Víte, že tenhle sirup na imunitu pro děti je vyroben pouze z přírodních zdrojů?

Bakteriální lyzáty zní hrozivě, ve skutečnosti jsou prospěšné

Kdo se s tímhle pojmem ještě nesetkal, ten se ho možná lekne. Není ale proč, částečky těl bakterií, které v bakteriálních lyzátech najdete, nijak neškodí. Ba naopak, jsou velmi prospěšné. Nastartují a posílí funkci buněk imunitního systému, mají pozitivní vliv na naši obranyschopnost.

Zdroj foto: archiv spol.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.