Trendem letošních Vánoc jsou dárky z malých manufaktur a rukodělných dílen českých řemeslníků. Většina českých výrobců už nyní hlásí výrazný nárůst zakázek. „Letos očekáváme kolem osmi tisíc vánočních zakázek. Což je o 30 procent víc zakázek než v loňském roce. Je to pro nás ohromné množství, které je třeba zvládnout, pečlivě se proto na vánoční období připravujeme celý rok,“potvrdil zájem Čechů o zakázkovou výrobu Ivan Petrův.
Ženy přistupují k nákupu vánočních dárků zodpovědněji a nakupují je s větším předstihem. Ženy si zároveň dávají s výběrem dárků větší práci, zejména svým partnerům chtějí pořídit originální a osobitý dárek. „Dárky u nás nejčastěji kupují ženy pro své partnery. Koupit totiž muži pěkný dárek je čím dál tím těžší. Muži jsou konzervativní, ale kožená věc, navíc bytelně provedená, od českého řemeslníka – to je srdeční záležitost. Z našich výrobků jsou nejpopulárnější peněženky s monogramem, kožené opasky a kožené zápisníky. Všechny tyto výrobky jsou většinou vyvedeny v klasických barevných kombinacích, ale jsou opatřeny něčím osobním – vyraženým přáním, monogramem, přezdívkou,“popsal Ivan Petrův.
Předvánoční nákupy pro české výrobce často znamenají existenční záležitost. Pokud neobstojí a neprodají dostatek zboží, může to ohrozit chod celé firmy. Proto se snaží zákazníky zaujmout a vedle stálé nabídky a ověřených bestsellerů nabídnout i něco nového. „Specialitou letošních Vánoc jsou řemínky k hodinkám Apple Watch. Připravili jsme několik typů jak pro dámy, tak pro pány. Dokážeme je vyrobit z materiálů, které nejsou běžně v nabídce na trhu. Navíc se řemínky dají kombinovat a barevně doplňovat. Jsou k dispozici už od září. Dokážeme jich do Vánoc ale vyrobit jen několik set,“ upozornil Ivan Petrův.Vánoční dárky jsou i velkým tématem pro firmy. Ty řeší jejich nákup už během letních měsíců, největší nápor firemních zakázek je v měsících září a říjen. „Z celkového počtu objednávek tvoří ty firemní asi 20 procent. A i počet objednávek z firem se meziročně zvyšuje. I firmy totiž začínají přemýšlet stejně, chtějí klientům nebo obchodním partnerům koupit něco, co je zajímavé, trvalé, osobní. Vína, sýry nebo čokolády už netáhnou. Firmy už jednoduše nechtějí vyhazovat peníze za neoriginální dárky z katalogů,“uzavřel Ivan Petrův.
Zdroj foto: archiv spol.