pondělí 18. října 2021

Vyzvednisi.cz zachraňuje gastro&obchod

Bezplatný objednávkový portál Vyzvednisi.cz, který koncem března v reakci na nouzový stav spustila společnost Dotykačka, má po třech týdnech provozu bezmála tisíc registrovaných uživatelů z oblasti gastroslužeb a maloobchodu. Těm nejaktivnějším přichází jen díky této platformě několik desítek objednávek denně.

Průměrná hodnota objednávky se pohybuje kolem 300 korun. Veškeré utržené prostředky jdou v plné výši do pokladen podniků, ze služby se neodvádí žádné provize.

„Od samého počátku jsme řešení navrhovali tak, aby si s ním poradili i ti nejméně technicky zdatní. To se podařilo – objednávky úspěšně přijímají i docela malé podniky z nejodlehlejších koutů republiky. Zároveň se ale potvrzuje, že výhodu mají ti, kteří jsou zvyklí v online světě nějak fungovat, například mají profily na sociálních sítích. Takové podniky své zákazníky snáz nasměrují k tomu, aby si objednávali právě přes Vyzvednisi,“ uvádíPetr Menclík, ředitel společnosti Dotykačka.

Zářným příkladem je v tomto ohledu třeba milovické Rybářství u šupinky, které přes Vyzvednisi odbavilo už víc než 250 objednávek. Přes 150 objednávek má i rožnovský Burger Boom a podobně si vedou také ostravské podniky Skoč do pole a Starobělská koliba. Vedle gastro podniků se daří i maloobchodu. K těm, kteří dokázali využít potenciál objednávkové platformy naplno, patří třeba strakonický bezobalový obchod Bezinka. Přes Vyzvednisi.cz přijímá objednávky i La Formaggeria, největší český řetězec se sýry a italskými potravinami.

Nečekaný efekt: Posílení vztahu se zákazníky

Provozovatelé podniků, kteří platformu Vyzvednisi využívají pravidelně, si pochvalují jednak to, že služba je zdarma, ale také to, že si díky principu osobního vyzvedávání utužují vztah se zákazníky. Potvrzuje to například i jeden z provozovatelů asijské restaurace Dim Sum Spot v Praze na Letné.  

„Každou objednávku předávám zákazníkům osobně, což je pro budování vzájemné vazby mnohem lepší, než když balíčky anonymně předává kurýr. Takto můžu s každým prohodit pár slov. Pozitivní energií to nabíjí nejen mě, ale oceňují to i samotní zákazníci,“ vysvětluje Tomáš Huml.

Jak zvýšit počet objednávek? Pomůže blog

Projekt Vyzvednisi vznikl s cílem zachránit podniky, kterým karanténa znemožnila běžný provoz. Ne všichni však dokážou využít jeho potenciál naplno. „Pro mnohé je to vůbec první online nástroj, který používají. Proto jsme se rozhodli rozšířit objednávkový portál o nový blog, kde uživatelům poradíme se základními kroky, jak na internetu přilákat zákazníky,“ přibližuje Petr Menclík.

Aktuální situace podle něj nabízí jedinečnou příležitost naučit se používat nové nástroje a s jejich pomocí více digitalizovat své podnikání. Právě v tom Češi značně pokulhávají za Evropou. „Nechceme nikoho zahlcovat teorií, zaměříme se spíš na jednoduché a praktické rady pro úplné začátečníky,“ doplňuje a přirovnává tuto snahu k principu pomoci v zemích třetího světa. „Všichni víme, že mnohem lepší než dát lidem maso, aby se jednorázově najedli, je dát jim dobytek a naučit je starat se o něj. Stejným způsobem chceme postupovat v online prostředí. Naučíme podnikatele něco, co budou moci dál sami rozvíjet.“

Do osvěty se postupně plánují zapojit i partneři projektu Vyzvednisi, např. pivovar Svijany či pražírny kávy Nordbeans. Mezi prvními tématy se objeví tipy a triky, jak se zákazníky efektivně komunikovat na Facebooku. Blog se zároveň bude věnovat i aktualitám, jako jsou informace o vládních plánech na postupné otevírání různých podniků.

Partnerství s projektem Zachraň hospodu

Vedle Vyzednisi se Dotykačka angažuje i v další pomoci gastropodnikům: „Vítáme jakoukoli aktivitu na záchranu gastra, proto jsme se stali partnery projektu Zachraň hospodu. Jeho prostřednictvím upozorňujeme na možnost koupit si v zavřených podnicích voucher na budoucí objednávku. Zároveň ale hospodským nabízíme nástroj, který jim umožňuje odbavovat objednávky i v aktuálním režimu. Řada podniků se již opravdu registrovala ve Vyzvednisi, takže obojí se ideálně doplňuje,“ uzavírá Menclík.

Zdroj foto: archiv PR ag.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.