pondělí 19. dubna 2021

Rok od úmrtí „módního cara“

Přesně před rokem, tedy 18. února 2019, zesnul jeden z nejvýraznějších módních návrhářů století. Karl Veliký, módní car, císař Karl… muž, který už v dětství věděl, co od života chce. Lagerfeldovo jméno je dnes synonymem stylu a neotřelého vkusu.

O ikonické kousky značky nesoucí jeho jméno ale zájem po jeho smrti neustále roste. Potvrzují to i data z prodejen. Příkladem může být ta z pražského outletového centra Fashion Arena Prague Outlet, zde za poslední rok zaznamenali o 60 % vyšší obrat a o 30 % vyšší návštěvnost.

„Jednoho dne se staneš slavným na celém světě,“ řekl si tehdy šestiletý syn majitele hamburské fabriky na kondenzované mléko Karl Lagerfeldt. A jak si usmyslel, tak se taky stalo. Ostatně, tvrdě na tom pracoval celý svůj život. Pokud byste chtěli najít pracovitějšího a houževnatějšího člověka ze světa módy a designu, hledali byste velice dlouho. Karl Lagerfeld byl vyhlášený dříč, perfekcionista a buřič.

Byl inspirativním člověkem plným nekonvenčních názorů, kontroverze a rebelství. Jeho osobnost se odrážela v tvorbě. Nikdy se neřídil stanovenými pravidly, určoval si je sám, což z něj udělalo návrhářského génia. Současně ale mnohdy až slepě stavěl módu a oblékání na první místo žebříčku lidských potřeb. Diskutabilní jsou jeho vyjádření o lidech, kteří jsou obézní nebo nosí tepláky. Své přesvědčení, životní postoje a naturel Karl Lagerfeld propojoval v oblečení, které má styl, nadčasovost a podtrhává estetické linie ženského těla. Je obrazem velikána, který se i přes nejrůznější nástrahy dokázal dostat na vrchol.

Legenda stále žije… a prodává

Ve své kariéře spolupracoval například se značkami jako Chanel, Chloé, Valentino či Fendi, velkou pozornost získala samozřejmě i jeho vlastní značka, kterou založil už v roce 1984. O originální oděvy se už tehdy okamžitě strhla mela a touha mít v šatníku Lagerfelda přetrvává dodnes. Ačkoliv návrhář vloni 18. února podlehl zákeřné nemoci, jeho jméno funguje dál. A výborně. Popularita značky v posledních letech stále rostla, po jeho úmrtí však dokonce bleskově. „Od smrti Karla Lagerfelda se zásadně zvýšila nejen návštěvnost, ale i prodeje. Největší zájem pozorujeme o ikonické kousky. Například kabelky nebo čepice s oušky, výrazně obrandované oblečení a originální doplňky s kultovním vyobrazením obličeje návrháře,upřesňuje Lucie Míčová, store manager obchodu Karl Lagerfeld z Fashion Arena Prague Outlet.

Ať už jste milovnice módy, nebo jen chcete svou skříň obohatit o nadčasové kousky, u značky Karl Lagerfeld najdete přesně to, co hledáte. Unikátní, leckdy extravagantní kousky by neměly chybět v šatníku žádné moderní ženy. „Nabídka je opravdu pestrá, takže si u nás vyberou ženy všech věkových kategorií. Mimo exkluzivní módy určitě ocení také široký výběr nejrůznějších doplňků zahrnující kabelky, obuv, peněženky, opasky, klobouky nebo šátky,“ doplňuje Míčová.

Zdroj foto: archiv FAPO

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.