středa 3. března 2021

Prosím, nerušit

Jistě to na sobě vnímáte sami, kolik za den zažijete vjemů. Množství aplikací v telefonu, různé sociální sítě. Seznam by mohl být dlouhý. Čím více vymožeností a možností, tím tvrdší boj o pozornost. Roztěkaná mysl stojí náš mozek hodně energie. A také času. Přinášíme tipy, jak vylepšit svoji koncentraci.

Vypněte notifikace

V rámci práce a přátel jste součástí více než dvacet whatsappových skupin. Je vám tento scénář povědomý? Zkusíte si u těch méně důležitých vypnout notifikace. “Čtu si je v čase, kdy já na to mám prostor. Skoro u všech aplikací v telefonu i na počítači mám vypnutá upozornění a zvuk na mobilu používám, jen když mi kurýr veze balík a nejsem u telefonu,” popisuje Gabriela Milfortová, regionální ředitelka společnosti Golden Gate, která se zabývá investicemi do fyzického zlata a stříbra.

Telefon v režimu letadlo

Čeká-li vás náročné odpovídání na pracovní emaily či psaní článků, zkuste si nastavit telefon do leteckého režimu. To samé platí pro chvíle, kdy meditujete nebo cvičíte. Pomůže vám to odpoutat se od světa venku a plně se soustředit na to, co děláte.

Určete si časové bloky

Říká se, že každá aktivita trvá tak dlouho, kolik času na ni máte. Samozřejmě řadu věcí lze optimalizovat. A opačně, čtení beletrie není aktivita se stopkami v ruce. Práce v časových blocích, kdy si na daný úkol vyhradíte konkrétní čas nebo k sobě seskupíte podobné aktivity, je pro mozek velmi vítaný způsob fungování. „Nevyčerpává“ se přepínáním. Vy jste o to efektivnější, protože při opakování činnosti se dostaví potřebná lehkost, dovednost a práce vám jde od ruky.

To nejdůležitější co nejdříve

“Čím více lidí je s vámi v komunikaci, tím vyšší je pravděpodobnost „vyrušení“. Proto mnoho úspěšných byznysmenů v práci začíná brzy, kdy tam ještě nikdo není a mohou souvisle dělat vše, co potřebují,” říká dále Milfortová. Začínají den tím nejdůležitějším. Pravda, ne vždy to bývá příjemné, ale zabráníte tím situaci, kdy vám obtížný úkol může nabourat časové plány na zbytek dne.

Trénujte pozornost

Zbavit se plně rušivých vlivů není reálné. Můžete však trénovat jejich zvládání. “Vlídným průvodcem se spoustou jednoduchých cvičení je kniha Gill Hassonové Více než 100 cvičení pro zklidnění a prožívání přítomnosti. Toto téma uvozuje citát od Steva Jobse – Soustředit se znamená říkat ne, “ uzavírá Gabriela Milfortová z společnosti Golden Gate.

Zdroj foto: archiv spol./Unsplash

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.