pondělí 19. dubna 2021

Od kolébky až do školky

Chystáte se otěhotnět, nebo dokonce miminko už čekáte? Pak vám jistě záleží na jeho správném vývoji. Každá máma chce mít dítě zdravé a chytré. Byť je základ pro obojí dán geneticky, vhodnými způsoby můžete přírodě značně pomoci. Významnou roli v budování imunity i vývoje mozku u dětí hrají „zázračné“ omega 3 mastné kyseliny.

V bříšku jako v pokojíčku


Říká se, že těhotenství není nemoc a žena se proto při něm nemusí, je-li zdravá, nijak zvlášť omezovat. To sice platí, ale zároveň platí, že i nenarozené dítě už něco potřebuje a něco si z maminky i bere. Proto je u budoucí matky mimořádně důležitá zdravá výživa s dostatkem vitaminů, minerálů, stopových prvků a dalších potřebných látek. Aby těhotenství zdárně probíhalo a miminko se dobře vyvíjelo, je nutný dostatečný příjem bílkovin, vápníku, kyseliny listové, hořčíku, železa, jódu, vitaminu D, vitaminu B6 a omega-3 mastných kyselin. Každá složka stravy má přitom svůj význam. Kyselina listová například podporuje normální krvetvorbu a funkci imunitního systému a přispívá k růstu zárodečných tkání během těhotenství. Vitamin D zlepšuje obranyschopnost organismu a omega-3 mastné kyseliny EPA a DHA zase přispívají k normálnímu vývoji mozku plodu v těle budoucí maminky, k normální činnosti srdce a ke správnému vývoji zraku u miminka

Co nenajdeš v mléce, najdeš v oleji

Po narození dítěte začíná obvyklý kolotoč. Nakojit, přebalit, pohoupat, uspat…a tak pořád dokola. A při tom všem musí novopečená maminka stále myslet na zdraví děťátka. Mimo jiné je proto opět důležité, co kojící matky jí. Kromě dostatku bílkovin a vápníku jsou jednou z dalších důležitých složek ve stravě omega 3 nenasycené mastné kyseliny (EPA a DHA). Ty totiž podporují optimální vývoj mozku a zraku, a právě mozek a zrak procházejí během prvního roku života dítěte významným vývojem. Je tedy zásadní, aby miminko mělo z mateřského mléka omega-3 mastných kyselin dost. Těhotné a kojící ženy potřebují 350-450 mg DHA + EPA denně, což splňují zhruba dvě porce tučných mořských ryb týdně. Z průzkumů ale vyplývá, že až polovina českých maminek má v mateřském mléce omega-3 mastných kyselin a tím pádem i DHA a EPA, málo. Sázkou na jistotu je proto doplněk stravy rybí olej z tresčích jater (Möller´s Omega 3). Jedna lžička denně zajistí 1,2 g omega 3 mastných kyselin a navíc vitaminy A, D a E

Malý Einstein

První krůčky, první slůvka… na tyhle okamžiky se každý rodič těší. A každý má také pocit, že to jeho dítě je výjimečné ve srovnání s ostatními. Je větší, hezčí, chytřejší… Je to samozřejmě pravda. Každé dítě je totiž skutečně v očích jeho rodičů to NEJ. Nebo by to tak aspoň mělo být. Ovšem k tomu, aby se dítko správně vyvíjelo, se dá docela dobře pomoci. Chce to čas rodičů, jejich pozornost, lásku, zajímavé a věku adekvátní podnětů a také kvalitní jídlo. Děti by měly mít na talíři denně dostatek ovoce a zeleniny, kvalitní bílkoviny a zdravé tuky. Právě ty ovlivňují správný vývoj mozku a nervů, dobrý zrak a také imunitní systém. Zkuste děti co nejdříve zvykat na to, že ryba na talíři je skvělé jídlo. A dopřejte jim denně také rybí tuk. Můj první rybí olej Möller’s Omega 3 je určen dětem od 1 do 3 let věku a poskytuje jim bohatý zdroj vitaminu D, který přispívá k udržení normálního stavu kostí a zubů a k normální funkci imunitního systému, omega-3 kyseliny např. DHA, která přispívá k udržení normální činnosti mozku a srdce a normálního stavu zraku.

Více na www.mollersomega3.cz.

Zdroj foto: archiv spol. a Unsplash

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.