středa 2. dubna 2025

5 Otázek pro …

Přinášíme rozhovor s Petruccyou, designérkou Pura Vidy, kde šijí oblečení, které holkám zlepšuje náladu a zvyšuje sebevědomí. Protože co se děje, když jsou holky spoko? Dělají tenhle svět lepší.

Prosím, sdělíte našim čtenářům, jak se zrodila značka Pura Vida? Ne vždy bývají začátky snadné a mnohé to odradí. Jak jste na tom byly vy? Je vašim původním povoláním móda a design?

Pura Vida je srdcovka. Osud. Náhoda. Před pěti lety jsem značku založila s bývalou kolegyní z reklamky Petrou Němečkovou. Značka vznikla jako jeden z těch holčičích projektů, o kterých se běžně s kámoškama bavíme u prosecca na zahrádce naší oblíbené kavárny. Obě jsme za sebou měly roky v reklamce a byly jsme zvyklé hodně pracovat a nebát se výzev. Firmu jsme zakládaly s mentálním nastavením: nic není nemožné. Ani jedna jsme neměly zkušenosti z módním businessem, ale obě sportovní módu milujeme. Na začátku to byla jen vize, chuť a energie.

Z vaší tvorby srší pozitivní energie. Ať už přes barvy nebo motivy. Co nebo kdo je vám inspirací? A kdo stojí za jednotlivými designy?

Veškeré designy navrhuji zatím já. Inspirace mám dvě: život v Kostarice a lidi kolem mě. V Kostarice jsem strávila 12 let. I když jsem měla k barvám vztah vždycky, Kostarika mě utvrdila v tom, že barvy léčí. Dokonce mě barvy a kreslení několikrát vytáhly z depky. Po návratu do Česka jsem vystudovala i arteterapii a barvám a jejich účinku na člověka  trochu víc porozuměla. A ta druhá inspirace jsou blízcí lidé, dnes už i naše zákaznice a jejich příběhy.

Který design je u vašich zákazníků nejoblíbenější? Dokázala byste popsat vaši typickou zákaznici? Jsou češky velké “konzervy” anebo více a více objevují pestřejší barvy i na kouscích oblečení, které dříve upřednostňovaly pouze v černé?

Který je nejoblíbenější nedokážu říct, ale mezi ty TOP patří: Malý Princ, Frida, Antidepky.

Pura Vidu nosí  holky, kterým je 30, 40 i přes 70 let. Jsou vtipné, silné, kreativní, originální. To je spojuje. A také přání, aby oblečení vyjadřovalo jejich myšlení a přístup k životu. Řada klientek se k nám pravidelně vrací a staly se součástí toho, čemu já říkám Pura Vida gang. Jeho jádrem jsou naše modelky, které jsme si vybíraly takzvaně z ulice. Žádné modelingové agentury, prostě opravdové ženy, krásné tím, co z nich vyzařuje.  

Nabídku netvoří jen jedinečné legíny, ale také mikiny, podprsenky, čepice, trička, šály, cyklo-dresy aj. Vaše móda je určena ženám všech věkových kategorií a v nabídce máte také třeba kolekci i pro těhotné. Prozradíte, jaké máte plány do budoucna? Jestli portfolio produktů budete rozšiřovat?

Zatím je to tajná informace:-) a něco, co slibujeme už dlouho a to je pánská řada. Držíme si pěsti, aby nám tyto plány vyšly.

Jelikož tady máme začátek nového roku, dala jste si nějaké pracovní předsevzetí? Přeci jen spousta podnikatelů ztrácí v této zvláštní pandemické době optimismus, co vy?

I u nás vyvolává pandemické období stavy jako na houpačce. Snažíme se k němu přistupovat kreativně, ale zároveň se cítíme omezené, chybí nám kontakt se zákazníky, protože musíme mít zavřený obchod. Někdy ztrácíme naději, že to pomine. Ale pak přijde třeba nějaké krásné hodnocení do mailu, nebo nám někdo řekne, že barvy v pandemii fakt pomáhají a jsme zase zpátky ve hře. Myslím, že optimismus se nám rodí a zároveň umírá v našich hlavách. A je skvělé, když zrovna ten váš umírá, tak že máte někoho na blízku. Myslím, že jedinou oporou v této době jsme si my lidi sami.

Zdroj foto a informací: archiv spol. Pura Vida

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.