Vernisáž nové prezentace se bude konat vždy 12. den v měsíci. V galerii se mohou prezentovat nové značky nebo produkty, nové módní či designérské kolekce, nová multioborová kooperace nebo i školní ateliéry. Galerie 12M2 zahájí svůj provoz 12. října a bude veřejnosti otevřena každý všední den.
„Již několik let jsme v budově Keystone denně míjeli nevyužívaný prostor, který byl původně určený pro trafiku. Noviny ani cigarety se ale už moc neprodávají, a tak nás napadlo začít jej využívat jako malou pop-up galerii. V otázce dramaturgie jsme se chtěli spojit s někým z oboru. Olo Křížová z Czech Fashion Council nad nabídkou spolupráce prakticky vůbec neváhala. Hned na první prohlídce vznikl název galerie i celý koncept, který se točí kolem čísla 12,“ říká Hana Samuelová z Karlín Group. Skupina se na poli kultury angažuje již delší dobu, v Praze podporovala např. Prague Bienale nebo Czech Design. Majitel společnosti Serge Borenstein se spolu s promotérem Sergem Grimaux stali nedávno navíc provozovateli Fora Karlín, kde hodlají rozšířit nabídku špičkových koncertů a dalších kulturních akcí.
Inspirace pro vznik Galerie 12M2 přichází hlavně ze zkušeností a ze znalostí aktuálního stavu módního a kreativního prostředí u nás. Koncept galerie jako inkubátoru je ojedinělý, protože díky podpoře Karlín Group a CFC si designér může vytvořit vše podle vlastní představy a zároveň získá ideální možnost seznámit se s řízením celého provozu. „Po třech letech provozování galerie na Senovážném náměstí, jsme zjistili, co tvůrci v současné době nejvíce potřebují. Chybí jim možnost vyzkoušet si vlastní prezentaci a prodej svých výrobků. Při rozjezdu značky, nebo zavádění nového produktu na trh, nemají takové prostředky, aby mohli mít vlastní obchod. Proto idea inkubátoru, který vybraný designér dostane k dispozici na jeden měsíc, je nejlepší forma, jak se reálně setkat se zákazníkem, vyzkoušet si co vše je potřeba k tomu, aby byl produkt uvedený na trh, a zároveň si nevytvořit závazek, který by mohl designéra vyčerpat, ať už hmotně či mentálně. Mít ideu, plán, to je jen startovní bod, ale tu ideu zrealizovat a ještě ji odprezentovat a nabídnout zákazníkům, to už je dost složitý a komplexní proces, který ale je samozřejmou součástí fungování jakéhokoliv kreativce, jenž se chce svou tvorbou živit,“ vysvětluje Olo Křížová.
Galerie 12M2 připravuje oficiální otevření na 12. října. Již nyní ale připravuje doprovodné akce, o nichž bude postupně informovat.
Občanské sdružení Czech Fashion Council je nezisková organizace, která slouží k podpoře, propojování a komunikaci mezi jednotlivými sférami v české módní sféře. Vznikla v roce 2013. Snaží se společně se školami a dalšími zainteresovanými institucemi, firmami a spřátelenými subjekty podpořit fungování módního průmyslu u nás. CFC otevírá a vyvolává dialog nad aktuálními tématy v módě. Mapuje celou oblast, odborníky, firmy a další zainteresované instituce, akce i odborná média. Zároveň zastupuje, podporuje a propaguje český módní, oděvní a textilní průmysl u nás i v zahraničí. Je součástí CCI (Cultural and Creative Industry). CFC se soustředí na čtyři hlavní směry, kterými jsou vzdělávání, udržitelnost, byznys a umění. V portfoliu má již přes 30 organizovaných veřejných besed, řadu workshopů a kurzů, organizování módních a fotografických výstav, pořádání módních přehlídek.
Olo Křížová je profesionální kreatér a vizionář působící v módní, designové a umělecké sféře. Spolupracuje s designéry, módními značkami, reklamními agenturami, filmaři a performery na různých projektech jako konzultant, art director, kostýmní výtvarnice, stylistka, choreografka, kurátorka. Zasedá v domácích i mezinárodních porotách módních a designových soutěží. Pořádá semináře, workshopy, výstavy. Od roku 2013 působí jako kreativní ředitelka Czech Fashion Council.
V pozici vedoucí designu a trendů působila v letech 2016 a 2017 v Preciosa Crystal Components, kde vybudovala nový design lab. Pět let působila jako kreativní ředitelka Fashion LIVE! v Bratislavě a letech 2012 a 2013 jako kreativní ředitelka MBPFW a BFW. V roce 2006 pracovala jako Vizual Merchandiser Coordinator pro oděvní značku Time Out, kde měla na starosti celou síť prodejen v době největší expanze značky na mezinárodní trh. Od roku 2004 spolupracuje s lifestyle magazíny jako stylistka a módní redaktorka.
Zdroj foto: archiv spol.