Realitních serverů je k dispozici nepřeberné množství, a to samé platí i o počtu inzerátů samotných. Jenže realitní weby jsou nekompromisní. Stačí drobná chyba v inzerátu, klik a už je na displeji další nabídka. Navíc lidé zpravidla čtou nabídky jen letmo a ve spěchu, třeba na mobilu v tramvaji nebo v práci. Jak tedy připravit úspěšný inzerát?
Rozhodně potřebujete atraktivní fotky. Ideální je si na tento úkol najmout profesionálního fotografa. S úpravami interiéru pomůže designér. „Základem je byt co nejvíce uklidit a zbavit vašich osobních věcí. Pokud se do focení pustíte sami, vždy vyfoťte více variant fotografií z různých úhlů. Foťte přes den s roztaženými závěsy. Snažte se dosáhnout maximálně světlého efektu a zachytit především otevřený prostor bytu,“ radí Vladimír Zuzák, ředitel Maxima Reality. Virtuální prohlídky, které se zvlášť během pandemie koronaviru staly populárními, mohou napáchat více škody než užitku. Zájemci mají pocit, že vše důležité už viděli, a nepřijdou na opravdovou prohlídku, kde by se teprve do vašeho bytu zamilovali.
Text inzerátu obvykle napíše realitní kancelář. Pokud jste se do psaní pustili sami, jděte co nejvíc do detailu. Zmiňte vše, co ovlivňuje kvalitu života. Jede k vám metro, tramvaj nebo autobus? Jak je to s parkováním? Co školky, školy a hřiště? Zdravotní a obchodní střediska? Žádná otázka by neměla zůstat nezodpovězená.
Každá nemovitost má pochopitelně svá negativa. „Nejlepší je přiznat je v závěru inzerátu, ale vždy s výhledem do budoucna. Například: střecha potřebuje rekonstrukci. Nikdy nelžete. Možná si něco trochu přibarvíte, ale nemá smysl dostat zájemce na prohlídku za každou cenu. Stejně by odcházeli zklamaní,“ doporučuje Vladimír Zuzák z Maxima Reality.
Pokud chcete jít cestou realitní kanceláře, vybírejte pozorně. Vyplatí se vybrat si realitní kancelář, která dává inzeráty na všechny důležité realitní servery. Kupující si většinou vyberou jeden nebo dva, odkud jim chodí upomínky na nové inzeráty. Nutné je připlatit si taky za topování, tedy posunování inzerátů nahoru mezi aktuální. Jinak se začne váš inzerát rychle propadat a za pár dní se k němu už nikdo neprokliká.
Na závěr nezapomeňte, že internet není všechno. Pořád dobře funguje, když vezmete plachtu s nápisem „Na prodej“ a pověsíte ji na balkoně nebo z okna. Většina lidí totiž hledá nové bydlení tam, kde už v současné chvíli bydlí.
Zdroj foto: archiv Pixabay