Věděli jste, že značka Oral-B uvedla na trh svůj nejnovější magnetický kartáček s umělou inteligencí, šampony značky Head & Shoulders budou k dostání ve srolovatelných obalech, z nichž získáte i poslední kapku a že Jar bude nově otočený vzhůru nohama a jeho láhev bude fungovat podobně jako ta od kečupu?
Společnost Procter & Gamble letos uspořádala Inovační výstavu v Ženevě, na které představila řadu zajímavých inovací i produktových novinek. A protože zhruba 75 % spotřebitelů by si přálo žít udržitelněji, snaží se její značky přicházet se zlepšeními a chytrými vychytávkami, které to lidem umožní, aniž by se museli vzdát vysoké kvality nebo účinnosti produktů.
Od tuhého šamponu ke srolovatelné láhvi
Řadou změn si prošla například značka Head & Shoulders. V roce 2022 byl uveden na trh tuhý šampon, který je praktický nejenom na cesty, ale je také mnohem menší než ten klasický tekutý. Tuhý šampon se aktivuje při kontaktu s vodou a poté vytvoří klasickou pěnu. Na letošní rok je ale plánována snad ještě významnější inovace. Pro zastánce klasických tekutých šamponů budou nyní šampony Head & Shoulders Bare k dostání v revoluční láhvi, kterou je možné srolovat a vymačkat z ní produkt do poslední kapky. Láhev bude navíc obsahovat o 46 % méně plastů (ve srovnání s klasickým 400 ml balením). Kromě toho tento šampon obsahuje jen minimum látek, a přesto si zachovává stejné vlastnosti a ochranu proti lupům. Do roku 2030 pak mají být všechny produkty značky Head & Shoulders k dostání ve 100 % recyklovatelných nebo znovupoužitelných obalech. Novinkou je také řada Head & Shoulders Microbiome Balance, která napomůže udržovat pokožku hlavy ve správné kondici a zbavit ji nežádoucích lupů. V oblasti péče o vlasy se ale již nyní podařilo společnosti P&G snížit množství panenského plastu v Evropě o 50 % do konce roku 2021 ve srovnání s rokem 2016. To odpovídá zhruba 300 milionům panenských plastových lahví ročně.
Plovoucí etikety a digitální vodoznaky
Zásadní proměny se projevily také u oblíbených aviváží Lenor, které se vyrábí v továrně Rakona v Rakovníku. Všechny aviváže jsou plně recyklovatelné. Na jejich výrobu se s výjimkou víčka a etikety také nepoužívá panenský primární plast. Láhve aviváží budou vybaveny digitálními vodoznaky, pomocí kterých je bude možné automaticky třídit. Změnou prošla i vizáž lahví – nově jsou aviváže Lenor transparentní, díky čemuž jsou také lépe recyklovatelné a využitelné pro další použití. Původní etiketa byla nahrazena smršťovací a snadno snímatelnou etiketou. Věděli jste také, že etikety budou nově umět plavat? Aby bylo třídění ještě jednodušší, jsou tyto etikety potištěny i speciálními barvami, které nešpiní a nemohou tak znečistit vodu v recyklačním zařízení.
Značka Lenor chystá také inovaci složení aviváže na rostlinné bázi. To má totiž nižší uhlíkovou stopu než přísady, které nejsou rostlinného složení. Momentálně je v testovací fázi také prototyp aviváže, jejíž láhev by měla být vyrobena z dřevěných vláken.
Inkontinence nás nezastaví
Pro všechny ženy, které trpí inkontinencí, je tu také skvělá zpráva! Nové inkontinenční kalhotky Always Discreet jsou pro mnoho žen skvělým pomocníkem, který zaručuje ochranu proti úniku moči, pohodlí a diskrétnost. Obal vložek Always se také proměnil. Ty jsou k dispozici jak v udržitelnějších plně recyklovatelných papírových obalech, tak v obalech s 50 % podílem recyklovaného plastu.
Bezchybné oholení i peeling v jednom
Patříte mezi muže, kteří péči o pleť příliš nedají? Tak nejenom vás potěší novinka z dílny GilletteLabs – holítko s exfoliačním páskem. Jedná se o vůbec první žiletku na trhu, která disponuje exfoliačním páskem. Každý den se na naši pokožku usazují nečistoty a přirozené sekrety. Tyto nečistoty zvládne exfoliační pásek odstranit a díky tomu mohou břity docílit bezchybného oholení přesně podle vašich představ.
Jar vzhůru nohama, kterému stačí i studená voda
Věděli jste, že 93 % uhlíkové stopy vzniká při mytí prádla na ohřev vody? 60 % spotřebitelů se navíc bojí mýt nádobí ve studené vodě, protože nevěří, že bude nádobí čisté a zbavené všech nečistot. Značka Jar, jejíž produkty se také vyrábí v továrně Rakona v Rakovníku, se proto rozhodla přijít s inovací, která vám umožní mýt nádobí efektivně i ve studené vodě, díky čemuž můžete uspořit až 50 % energie (při snížení teploty na 23 stupňů). Nový Jar Max Power umyje nádobí i ve studené vodě a vy tak můžete šetřit nejen finance za energie, ale pomoci chránit i životní prostředí. Jar se nově bude prodávat v láhvi otočené vzhůru nohama, která bude mít podobný uzávěr jako kečup. Jedním zmáčknutím získáte optimální množství prostředku a jakmile ho vypotřebujete, nemusíte kupovat novou plastovou láhev znovu. K dostání bude refill v kartonové krabici, ze které si Jar přelijete do plastové láhve, kterou už budete mít doma z minula. Kartonová krabice navíc obsahuje o 85 % méně plastů než ta plastová.
Magnetický kartáček s umělou inteligencí
Nepostradatelným pomocníkem při každodenní hygieně a péči o zdraví naší ústní dutiny jsou magnetické kartáčky Oral-B iO 10. Ty jsou vybaveny umělou inteligencí a díky aplikaci v mobilu můžeme během čistění sledovat, které části ústní dutiny jsme opomněli a které jsou naopak perfektně čisté. Skvělým pomocníkem je i světelný proužek, který nás pomocí tří barev upozorní na to, zda netlačíme na zuby moc nebo naopak málo. Díky revoluční magnetické technologii a pohyblivé hlavě kartáčku odstraníme ze zubů veškerý plak a kulatá kartáčková hlava se dostane i do těžko dostupných míst. Svůj pokrok v péči o ústní dutinu můžete sledovat v aplikaci a ve chvíli, kdy je potřeba vyměnit hlavici za novou vás kartáček sám upozorní. Takový pomocník se ve vaší koupelně prostě neztratí.
Pomocník proti mravenčení rukou
Kromě produktů v péči o domácnost, hygienu a krásu se značka Procter & Gamble zaměřuje i na problematiku zdraví. Spadají pod ní značky jako třeba Nasivin, Femibion nebo Vicks. Pokud vás trápí necitlivost, mravenčení nebo píchání v rukou můžete vyzkoušet inovovaný přípravek Neurobion s obsahem vitaminu B1, B6 a B12 pomáhá ulevit od necitlivosti a mravenčení v rukou a nohách a léčit hlavní příčinu.
„V Procter & Gamble je pro nás nejdůležitější přinášet našim spotřebitelům takové produkty a inovace, které jim pomohou usnadnit jejich každodenní život. Stejně tak je pro nás také důležité být silou pro dobro a růst, to znamená, že veškeré naše inovace tvoříme i se snahou pomoci světu okolo nás a zlepšit životy v komunitách i pomoci chránit životní prostředí. Naším hlavním cílem je zlepšit životy nyní a pro příštích generací díky superioritě našich produktů, která je zároveň udržitelná,“ dodává k inovacím Yvette Krubl, manažerka korporátní komunikace ve společnosti Procter & Gamble.
zdroj foto / archiv spol.