Čtvrtek 12. června 2025

Prostřednictvím kampaně „She Built That“ chce LEGO Group zbořit společenské stereotypy

Společnost LEGO spustila novou kampaň „She Built That“. Společně s globální dívčí skupinou přetvořily průkopnický hip-hopový hit „It’s Like That“ od RUN DMC do energické oslavy kreativity dívek. Fanoušci si mohou videoklip „She Built That“.

Ve světě, kde je stavění stále vnímáno skrze genderové stereotypy, přináší tato hymna, poprvé uvedená v roce 1983 skupinou RUN DMC, nový pohled na věc. Název „She Built That“, aktualizované texty a videoklip usilují o motivování společnosti a dívek po celém světě, aby se viděly jako inspirativní stavitelky, tvůrkyně a inovátorky. Nová verze hitu spojuje výjimečné hvězdy generací Z a Alfa a ukazuje, jak dívky již nyní úžasným způsobem formují svět kolem sebe.

Původní píseň „It’s Like That“ byla považována za průkopnickou hymnu své doby, která revolucionizovala hip-hop a spojila pouliční realitu s optimistickým poselstvím. Nová verze od LEGO Group vzdává hold minulosti a zároveň otevírá cestu budoucnosti, kde každá dívka může sebevědomě říct: „Já jsem to postavila!“

Joseph „Rev Run“ Simmons a Darryl „DMC“ McDaniels uvedli: „Run DMC vždy bořili bariéry a inspirovali ke změnám. Jsme nadšení, že naše klasická hymna byla přetvořena jako ‚She Built That‘, oslavující kreativitu a inovace dívek po celém světě. Stejně jako jsme posouvali hranice hip-hopu, chceme inspirovat svět, kde každá dívka rozpozná svou sílu tvořit a budovat.“

Kampaň přichází v době, kdy je pohled společnosti na stavitele stále silně ovlivněn genderovými stereotypy. Navzdory pokroku nový globální výzkum od LEGO Group odhaluje, že když děti slyší slovo „stavitel“, nejčastějšími asociacemi jsou „muž na stavbě“ (39 %) a „chlapec hrající si se stavebnicí“ (36 %).*

Průzkum, který zahrnoval 32 605 rodičů a dětí*** z 21 zemí, zjistil, že 80 % dospělých věří, že společnost stále vnímá chlapce jako přirozeně lepší stavitele než dívky. Není překvapivé, že v důsledku toho dívky

a matky často podceňují své vlastní stavitelské schopnosti ve srovnání s chlapci a otci.**** LEGO Group to chce změnit.

Výzkum také odhalil rozdíl v sebevědomí mezi dětmi – dívky hodnotí své stavitelské schopnosti jako nižší než chlapci. 70 % dívek uvedlo, že je pro ně těžké představit si samy sebe jako někoho, kdo je dobrý ve stavění.

Pozitivní je, že 81 % rodičů věří, že je čas učinit slovo „stavění“ více genderově inkluzivním, a děti souhlasí – více než 92 % říká, že by se každý měl cítit schopný stavět, zatímco 86 % věří, že raná kreativní podpora by jim mohla pomoci měnit svět.

Lena Dixen, SVP LEGO Group, řekla: „Být stavitelem přesahuje ochranné přilby a kladiva; jde o využití kreativního potenciálu každého mladého člověka k budování snů, navazování spojení a formování budoucnosti. Každá dívka a žena je stavitelkou – ať už sestavuje týmy, řeší výzvy nebo posouvá hranice. Se ‚She Built That‘ chceme posílit další generaci ženských stavitelek a pomoci vytvořit společnost, kde všechny děti mohou realizovat svůj plný kreativní potenciál a získat uznání, které si zaslouží, bez ohledu na pohlaví.“ V čele se 17letou DJkou Livií z Chicaga a hvězdnou bubenicí a autorkou Nandi Bushell z Ipswiche v Suffolku je Global Girls Crew od LEGO Group mocné uskupení mladých tvůrkyň.

Při přepisování pravidel toho, co znamená stavět, „She Built That“ zahrnuje také alt-popovou průkopnici Cacien z Šen-čenu v Číně, vokalistku a producentku inspirovanou hip-hopem Pink Oculus z Amsterdamu v Nizozemsku a virální taneční duo Brooke Blewitt a Jess Qualter z Blackpoolu ze Spojeného království.

Nic Taylor, SVP LEGO Group a vedoucí LEGO Agency, dodává: „Když jsme se rozhodli oslavit neuvěřitelnou kreativitu ženských stavitelek, přepracování ikonické písně Run DMC bylo přirozenou volbou. ‚It’s Like That‘ vždy bylo o zpochybňování norem a inspiraci ke změně, a s ‚She Built That‘ jsme do ní vnesli esenci posílení a inovace. Tato přepracovaná hymna je hnutím za redefinici toho, co znamená být stavitelem. Chceme inspirovat dívky po celém světě, aby se viděly jako tvůrkyně a průkopnice, schopné formovat svůj svět mimořádnými způsoby.“

Od historických průkopnic po současné inovátorky videoklip také oslavuje neuvěřitelné přínosy žen při tvoření našeho světa. Patří sem pocta Dagny Holm, první LEGO Master Builderce a hlavní návrhářce modelů LEGO až do roku 1986. Dalšími ženami, které se ve videu objevují, jsou Nancy Johnson (1843), geniální vynálezkyně prvního výrobníku zmrzliny, Cindy Campbell (1982), která je považována za autorku prvního plakátu na hip-hopovou blokovou party, a Hedy Lamarr (1941), hollywoodská herečka a vynálezkyně technologie přeskakování kmitočtů, která připravila cestu pro moderní Wi-Fi a revoluci v komunikaci.

LEGO Group ještě letos představí další fázi kampaně She Built That, jejímž cílem je dále posílit postavení dívek a inspirovat je k budování skvělé budoucnosti.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.