„V posledních letech lidé věnují větší pozornost kvalitě a původu kávy, kterou kupují. Inspirují se zejména v kavárnách, které přinášejí nové trendy. Vstupem nejznámější kavárenské značky Starbucks do retailu, nabízíme našim spotřebitelům možnost, aby si svou oblíbenou kávu, na kterou jsou zvyklí, vychutnali v pohodlí domova. Nové portfolio bude výhradně obsahovat vysoce kvalitní kávu Arabica, eticky získanou od pěstitelů z nejlepších oblastí. Rozšíří se tak naše stávající nabídka a spotřebitelům nabídne zcela nové chutě,“ říká Vratislav Janda, ředitel pro korporátní záležitosti Nestlé Česko a dodává: „Zároveň tímto krokem Nestlé kompletuje své portfolio a se značkami Nescafé, Nespresso a Starbucks nabízí nejširší spektrum káv dostupné po celém světě.“
Kvalitní 100% Arabica, tři stupně pražení
Nové portfolio značky Starbucks v retailu bude zahrnovat řadu prémiové zrnkové, mleté i porcované kávy, obsahující 100% kávu Arabica, která se eticky získává od pěstitelů z vybraných oblastí po celém světě. Nabídka se skládá z jednodruhových káv i kávových směsí, ve třech unikátních variantách pražení – Blonde, Medium a Dark Roast, které jsou pro Starbucks kávy typické.
Stupeň pražení Blonde Roast charakterizuje světlejší odstín kávových zrn a jemná chuť, která se výborně kombinuje s mlékem. Tento druh pražení reprezentují kávy Blonde® Espresso Roast a Starbucks® Veranda Blend®. V případě Medium Roast jsou kávová zrna trochu tmavší, charakterizována vyváženou chutí. V českých obchodech bude od září tento druh pražení zastoupen kávou Pike Place® Roast, House Blend a Single-Origin Colombia. Posledním stupněm je Dark Roast charakterizován plnou a výraznou chutí. Na nejvyšší stupeň byla upražena zrna káv Caffè Verona™ a Espresso Roast.
Kromě zrnkové a mleté kávy, budou k dostání také kávové kapsle do přístrojů Nespresso a NESCAFÉ Dolce Gusto. V rámci NDG půjde o kapsle na přípravu lahodného Espressa, Americana, Latte Macchiata, Cappuccina nebo Caramel Macchiata. Nová řada kávy bude dostupná ve všech relevantních obchodních řetězcích, vybraných elektro obchodech a také online.
Vzájemné partnerství přinese Nestlé rozšíření portfolia a posílení pozice lídra na globálním trhu s kávou. Pro Starbucks zase rychlejší růst a větší dopad na zákazníky mimo kavárny, jelikož 93 % všech vypitých šálků tohoto oblíbeného nápoje je připraveno z kávy zakoupené v retailu. Především se ale vede prémiovému segmentu, který dlouhodobě roste. Na jaře tohoto roku byla káva Starbucks uvedena i na některých trzích západní Evropy. Ohlasy od tamních spotřebitelů, jakož i výsledky prodeje dopadly nad očekávání pozitivně. Obdobný vývoj očekává Nestlé také na území České republiky.
Doporučená cena za balení 200 g zrnkové kávy je 129,90 Kč, mleté kávy je 129,90 Kč, kapslových systému do NESCAFÉ Dolce Gusto je 149,90 Kč a Nespresso je 99,90 Kč.
Zdroj foto: archiv spol.