V Etapě denně obslouží stovky zákazníků a to i přes to, že kvůli vládním opatřením téměř od samotného otevření prodávají s malými přestávkami výhradně přes výdejní okénko. “Lidé se k nám během nuceného uzavření naučili chodit pro úplně běžné věci, jako jsou například vajíčka. Z toho, že je nemůžeme tradičně obsloužit u stolu nevěšíme hlavu, ale naopak se pro naše zákazníky snažíme neustále vymýšlet nové věci, jako jsou například brunche do košíku,” říká spolumajitel Etapy Petr Ogurčák.
„Díky flexibilitě Storyous jsme mohli jejich systém používat i na přípravu eshopových objednávek, kde si naši zákazníci mohou například sestavit košík na piknik nebo objednat balíček oblíbených potravin. To nám zajistilo pravidelný odběr a na základě přání našich zákazníků máme v plánu tento koncept rozvíjet dál,“ dodává Petr Ogurčák.
V Etapě vaří především z farmářských produktů, které je možné na místě i zakoupit. V době, kdy měla většina restaurací zavřeno a nikdo přesně nevěděl co dál, tým Etapy vymyslel koncept prodeje surovin a předpřipravených jídel přes e-shop. “Měli jsme na skladě spoustu surovin, které jsme prostě nechtěli vyhodit. Díky silné komunitě, kterou jsme kolem bistra stihli vybudovat, jsme vše do týdne prodali formou bezkontaktního výdeje. Nechtěli jsme zpřetrhat silné vztahy, které jsme si s našimi dodavateli pracně vybudovali.”
Takřka rodinné vztahy s týmem lidí, ale i s dodavateli, zmiňuje Petr Ogurčák velice často. V jeho bistru pracuje 20 lidí, z nichž pro mnoho z nich je to vůbec první zkušenost s gastrem. “Podnik by měl být hlavně o emocích,” dodává Petr. Spokojenost a pohoda zaměstnanců se podle jeho slov přímo odráží na celkové zákaznické spokojenosti. “U nás děláme všichni všechno. Jednou jste za barem, pak chvíli vaříte v kuchyni, potom vydáváte hostům jídlo. Dbáme na to, aby si každý člen týmu pravidelně zkoušel všechny činnosti, které tak díky poznatkům můžeme za běhu ladit, aby se u nás host vždy cítil jako doma,” líčí Petr fungování kavárny.
A co je bestseller Etapy? Kromě proslulého cuketového chleba jsou to motance a loupáky, na které se u provozovny v Karlíně o víkendu doslova stojí fronta jako kdysi na pomeranče. Pekařinu tady umí opravdu skvěle a to i díky speciální kamenné peci, která je od otevření podniku v permanentním provozu. A proč zrovna řemeslné pečení chleba? “Původně jsem pracoval jako UX designér webových aplikací, se kterými se pracuje podobně jako s chlebem. Změníte jeden poměr ingredience, dlouho čekáte a pak se to buď povede, nebo ne. Je to nekonečný proces, který mě nepřestává fascinovat,” dodává Petr.
zdroj foto-archiv spol.