Tato kolekce dává zbytkům látek z výroby nový život a silně v sobě zrcadlí závazky značky Fjällräven vytvářet nadčasové a kvalitní produkty bez zbytečného plýtvání materiálem a vytváření odpadu.
Řada Samlaren, což švédsky znamená sběrač, vychází z klasických vzorů Fjällräven v nových barevných kombinacích a jedinečných vzorech. Jednotlivé kusy oblečení a doplňků jsou stejně odolné, funkční a spolehlivé jako jejich klasické varianty, získávají však přidanou hodnotu díky jedinečnému designu a použití upcyklovaných materiálů. Všechny výrobky z kolekce Samlaren jsou číslované a poznáte je podle originálního loga.
„Je dobře, že naše výrobní procesy nevytváří velké množství zbytkových materiálů a Samlaren je limitovanou kolekcí. Ale dokud nebudeme tak efektivní, že v našich procesech prostě nebudou vůbec žádné zbytkové materiály, je pro nás Samlaren inspirativní způsob, jak proměnit zbytky, které máme, v cenné kousky,“ říká Henrik Andersson, globální kreativní ředitel společnosti Fjällräven.
Myšlenka projektu Samlaren není pro Fjällräven nová. V roce 1964 zakladatel Åke Nordin při vývoji svého přelomového stanu Thermo Tent schoval roli látky, která mu zbyla. A o několik let později využil právě tuto roli látky pro výrobu prvního oděvu Fjällräven – ikonické bundy Greenland. Tento pragmatický přístup ke zdrojům je od té doby součástí DNA značky.
První část kolekce Samlaren, která obsahuje limitované a ručně číslované bundy, košile, šortky a šortky s laclem, je dostupná na webu www.fjallraven.com. Ve druhé části kolekce, která byla nyní uvedena na trh, Fjällräven představuje limitované modely oblíbených batohů Kånken a Haulpack. Ty jsou k dostání také v prodejnách Fjällräven Shop v České republice a na Slovensku.
zdroj foto – archiv spol.