Čtvrtek 21. listopadu 2024

Do Česka přichází kultovní značka The Vegetarian Butcher s rostlinnými výrobky

Zakladatel holandské značky The Vegetarian Butcher Jaap Korteweg si již od roku 2010 razí cestu za svým ambiciózním snem: stát se největším rostlinným řezníkem na světě. Dnes je The Vegetarian Butcher celosvětově úspěšnou značkou se svérázným marketingem, který jasně odkazuje na transformaci zakladatele z tradičního farmáře na vegetariánského řezníka. Značka nabízí rostlinné výrobky vyrobené z luštěnin, jejichž chuť je téměř nerozpoznatelná od chuti klasického masa. Nyní se rostlinné produkty od této značky objeví i na českém a slovenském trhu, čímž se tyto země přidávají k více než 25 dalším zemím, kde značka své produkty prodává.

Skutečné maso jako měřítko

„Věřím, že existuje pouze jediná překážka pro přechod lidstva na rostlinnou stravu, a tou je nezaměnitelná chuť živočišných produktů. Proto je mou hlavní zásadou vyrábět pouze takové rostlinné výrobky, které chutnají přinejmenším stejně dobře jako maso samotné. Chci, aby naše produkty byly alternativou pro milovníky masa – aby díky našim produktům mohli zařadit do jídelníčku rostlinnou variantu živočišných produktů, aniž by se jim zastesklo po chutích, na které jsou zvyklí,“ říká zakladatel firmy Jaap Korteweg.

On sám je zástupcem již deváté generace, která pokračuje v rodinné tradici farmaření. Když ovšem na konci 90. let vypukla v Nizozemsku prasečí chřipka a nemoc šílených krav, Jaap v návaznosti na důsledky nemocí přehodnotil svůj vztah ke zvířatům i přírodě jako takové a přešel na vegetariánský životní styl.  Nebylo to snadné rozhodnutí. Zjistil, že je závislý na chuti a struktuře masa a na tehdejším trhu nenašel lákavé alternativy. Proto přišel s myšlenkou „vegetariánského masa“, produktu se stejnou chutí a texturou, kterou miloval, přitom vyrobeného z luštěnin.

Právě tehdy, psal se rok 2000, začal vyvíjet rostlinné verze masných výrobků. Po letech mnoha výzkumů a za pomoci špičkových kuchařů a odborníků Jaap přišel s inovativní recepturou rostlinných produktů, které měly chuť i strukturu téměř nerozeznatelnou od masa samotného. A tak se zrodila značka The Vegetarian Butcher.

Rostlinná verze bez kompromisu

Mnoho spotřebitelů v poslední době žije vnitřně rozpolceně: z etických i ekologických důvodů by chtěli co nejvíce omezit maso ve svém jídelníčku, ovšem nejsou tak úplně ochotni se vzdát jeho chuti a šťavnatosti. Právě chuť a textura rostlinných produktů The Vegetarian Butcher je ovšem to, co si získá i ty největší masožravce. Všechny tyto produkty jsou opravdovou ódou na maso. Přitom je jejich původ rostlinný na bázi sóji, přesnice, bylin a koření. Zákazníci se tak mohou rozhodnout pro více etickou a ekologickou verzi svých oblíbených jídel s masem, aniž by museli činit jakékoliv kompromisy.

Rostlinná strava je budoucností

Všechno tohle dělá značka The Vegetarian Butcher s vyšším posláním. Chce nastavit nové podmínky v potravinovém průmyslu, kde si můžeme vychutnat skvělou chuť masa, aniž bychom využívali zvířata pro jeho produkci. „Očekávám, že okolo roku 2045 alespoň 20 % konzumovaného masa bude nahrazeno produkty rostlinného původu, tedy že se živočišná produkce pro potravinový průmysl sníží alespoň o toto číslo. Věřím, že je to naprosto reálné. Již nyní máme tolik různých možností, objevujeme stále nové bílkoviny. Stejně tak, jako byla dávno koňská síla nahrazena traktory, chov zvířat pro maso bude jednou nahrazen udržitelnými alternativami na rostlinné bázi,“ předestírá své přání do budoucna zakladatel The Vegetarian Butcher.

Aby Jaap Korteweg umocnil svou misi stát se největším vegetariánským řezníkem světa, spojil v roce 2018 značku The Vegetarian Butcher se společností Unilever. Skrze její dosah tak mohou společně naplnit toto poslání.

Produkty budou od června 2020 k dostání v České republice výhradně v sítích obchodního řetězce Albert a Rohlík.cz.

Zdroj foto: archiv spol.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.