pátek 22. listopadu 2024

Úspěšný vs. neúspěšný e-shop

Na tuzemském internetovém trhu je neskutečně živo – podle údajů Asociace pro elektronickou komerci dosáhl meziroční růst e-commerce v České republice v loňském roce více než 17 procent, přičemž v celé Evropě to bylo 11 procent. Zákazníků i e-shopů tak stále přibývá a je jasné, že každý nový hráč se snaží „utrhnout“ si pro sebe co největší díl.

A už dávno nestačí nabízet jedinečné produkty, velkou roli hraje také uživatelská přívětivost samotného e-shopu a všechny služby spojené s doručováním zásilky. „Lidem se dnes nechce čekat na dodání zboží týdny a důležitý je pro ně také komfort spojený s dopravou zboží,“ říká David Knobloch, prokurista společnosti Geis CZ Air+Sea.

Geis nabízí kompletní řešení pro e-shopy, které zahrnuje skladování, balení, označení a doručení k zákazníkovi, někdy je ale jeho práce ještě rozsáhlejší. Tak tomu bylo třeba v případě e-shopu s vybavením dětských pokojíčků www.maybebaby.cz. „Projekt dětského e-shopu se půl roku rodil v mojí hlavě. Přemýšlela jsem, jak přesně to uchopit. Protože nejsem žádný IT nadšenec a už vůbec nemám zkušenost s logistikou, obrátila jsem se o pomoc na společnost Geis,“ říká Hana Smoleňáková-Věrná, druhá vicemiss ČR 2009.

„Manželé Smoleňákovi zpočátku neměli představu, jak to celé může fungovat, obrátili se na naši firmu pro radu a pomoc pro zrealizování celého procesu,“ popisuje David Knobloch.

„Díky angažmá mého muže Radka Smoleňáka u zahraničních hokejových klubů jsme měli možnost procestovat hodně zemí a vidět různé styly vybavení a zařízení domů. Nejvíce se nám líbil nábytek se skandinávským stylem, který se vyznačuje funkčností, čistými liniemi a klasickou barevností bez velkých výstřelků, v níž dominuje bílá, modrá a všechny tóny hnědé,“ popisuje Hana Smoleňáková.

Na projektu se začalo pracovat na jaře minulého roku a na podzim již začal e-shop přijímat první objednávky. „První objednávka slavnostně přišla asi druhý den od spuštění internetového prodeje a byla to velká radost,“ říká Hana Smoleňáková, která celý koncept webu včetně loga a vizuálu navrhla sama.

„Protože se jednalo o menší množství zboží od pěti různých odesílatelů, zajistili jsme v místě našeho partnera, se kterým dlouhodobě spolupracujeme, jako koordinátora celé zásilky. Náš partner se postaral o načasování svozů z různých míst a naložení zboží do jednoho kontejneru pro ucelení zásilky. Zajistil potřebné dokumenty včetně celního odbavení v místě a zaknihoval prostor na lodi dle našich dispozic,“ popisuje složité putování první zásilky pro www.maybebaby.cz David Knobloch a připomíná, že šlo o více než 22 druhů různých celních položek: „Odbavení takto členité zásilky byla pro naše celní oddělení výzva, protože kvůli nedostatečným podkladům musel být každý kus specifikován a správně zařazen manuálně. Po uvolnění zboží do volného oběhu jsme zboží doručili na pobočku v Praze 6, kde se následně vše zaskladnilo do regálů.“

„Geis využíváme jak při realizaci zahraničních objednávek, tak i pro distribuci, balení i skladování v České republice,“ říká Hana Smoleňáková s tím, že výroba produktů pro jejich obchod se nachází nejen v České republice, ale také v Číně a Polsku. „Díky službám skupiny Geis je logistický řetězec od svezení zásilek od prodávajícího v Asii až po finální doručení zákazníkům e-shopu v České republice pod jednou střechou. A my se tak můžeme věnovat našemu čerstvě narozenému potomkovi,“ uzavírá.

Více informací na: www.geis-group.cz

Zdroj foto: maybebaby.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.