Kdo chce zpívat jako italský mistr opery Beniamino Gigli, musí na terapii! Sezení se odehrává na prknech pražského Divadla Ungelt, kde působí Jiří Hána jako samozvaný psycholog King, který dokáže poradit s každým problémem. Není tak divu, že se právě na něj obrací tajemný Ir v podání Radka Holuba s přáním naučit se zpívat. Zpěv ale není to jediné, s čím potřebuje pomoci. Rozehrává se tak příběh o zvládání těžkých životních situací, lásce i přátelství. Textu Zpívat jako Gigli z 80. let od jednoho z největších irských dramatiků 20. století Toma Murphyho se chopil režisér a herec Marek Němec.
“Maryšo, děvčico nešťastná”
Maryša dokáže otrávit leckoho, diváky ale rozhodně ne! Sledovat proto mohou i strhující a stále aktuální příběh hrdinky bojující proti společenským očekáváním. Klasiku z nejklasičtějších nabízí Divadlo Petra Bezruče v hlavních rolích se skvělou Pavlou Gajdošíkovou, která za ztvárnění Maryši získala Cenu divadelní kritiky za rok 2018, a Norbertem Lichým jako Lízalem. Významné dílo bratrů Aloise a Viléma Mrštíkových zrežírovala Janka Ryšánek Schmidtová, která ctila předlohu, ale zároveň ji dokázala proměnit v moderní silnou výpověď.
Slovenské zpracování Kafky
K vidění je nově na Dramoxu i světově proslulý příběh bankovního úředníka Josefa K. v boji proti systému a byrokracii – Proces v podání slovenského Divadla Petra Mankoveckého. Absurdní kafkovské drama plné bizarních dialogů se ptá: Je hrdina ten, kdo pravidla dodržuje, nebo porušuje? Anebo světu vládne chaos? Stále aktuální inscenace odhaluje bezmocnost člověka a jeho úzkost, osamění a prázdnotu.
zdroj foto – archiv spol.