Co vás přivedlo k tomuto podnikání? Pracovala jste v úplně jiném odvětví. Jak těžký byl přechod a vlastně i pak rozjezd vašeho současného podnikání?
Já jsem všechny mé profese vykonávala vždy zodpovědně a s nadšením a jsem za ně ráda, ačkoli je to, jak říkáte, jiný obor. Ale pro mne to v tu chvíli byla příležitost něco se naučit, vyrůst a poznat svět. Ano, veškerá odvětví před kosmetikou byla z úplně jiného soudku, hodně technická, ale já se naučila, že pokud něčemu věříte, děláte to s láskou, můžete se vše naučit, pracovat kdekoli a s čímkoli. Také jsem si však díky zkušenostem v korporacích uvědomila, že mi nevyhovuje systém, který samozřejmě musí mít, jinak by korporace nemohla být tak výkonná jaká je. Korporace je skvělá v tom, že Vás naučí pracovat, umíte najednou spoustu věcí, které můžete využít v dalším rozvoji, nebo v mém případě v podnikání. Tím pádem pro mne začátky nebyly nijak těžké. Věděla jsem, že je důležité mít vizi, a plány krok po kroku. No a pak vůli to začít vykonávat. Ona totiž vize bez akce zůstává pouze naivním snem. A já jsem chtěla postavit něco od základu svého, s mými myšlenkami, a mým přístupem. A přírodní kosmetika je pro mne obor, který mi je velmi blízký, neboť silně věřím v přírodní sílu. Vzdělávání v mém oboru je mi spíš radostí, a naplněním informací, po kterých vlastně dychtím každou chvíli.
Je skvělé dělat něco co vás baví. Na jedné straně je svět kosmetiky, ale na druhé straně svět podnikání, který je plný nástrah. Musela jste nějakým čelit? Posílilo vás to?
Určitě ano. Nikdo není neomylný a podnikání není procházka růžovým sadem. Mě se před lety stalo to, že klíčový dodavatel mi vypověděl spolupráci a musela jsem okamžitě stáhnout jeho produkty. Je to tvrdé prostředí, lidé se s Vámi nemazlí. Našla jsem cestu, jak se vrátit ještě silnější a s lepším konceptem a dlouhotrvající vizí. Závislost na jednom klíčovém dodavateli je chronická a už to nikdy neudělám. Dnes se snažím diversifikovat jak to jen jde, ale držím to pevně v rukou aby se mi to zase nerozběhlo opačným směrem a já neměla ve finále tisíce dodavatelů. Je potřeba najít správnou hranici.
V dnešní době velká skupina žen upřednostňuje bio kosmetiku. Možná, že jde jen pouze o to být trendy, ale doufám, ze spíše o to, že si každý z nás uvědomuje, co za produkty stojí apod. Kdo jsou vašimi zákazníky? Je těžké je zaujmout a udržet si je?
Našimi zákazníky jsou lidé (muži i ženy), kteří hledí na produkt komplexně. Nezajímá je jen jak bude produkt vypadat v koupelně, nebo jestli voní po čokoládě nebo po květinách. Zajímá je především jak byl produkt vyroben, do čeho je zabalen, jakou cestu produkt musel urazit, než se dostal do jejich koupelny. Trend ve společnosti se mění, většina lidí si uvědomuje, že není žádná planeta B, kam se můžeme odstěhovat, až tuhle zaplníme odpadem.
Velmi mě těší, když nám zákazníci píší emaily s tím, že se jim líbí náš holistický koncept – zejména balení produktů. Jako e-shop řešíme dnes a denně obaly, do kterých našim zákazníkům balíme produkty. Máme papírové krabice, které můžete recyklovat a jako výplň, aby se produkty nepobili jsme zvolili dřevnaté piliny. Já tomu říkám králičí podestýlka. vlastně by se to tak dalo klidně využít. Faktury netiskneme, ale posíláme emailem. Myslím, že naši zákazníci jsou s námi spokojení, snažíme se o maximální individuální přístup, jaký e-shop může mít. Utvrzením, že svou práci děláme dobře jsou zákazníci, kteří se k nám pravidelně vracejí.
Máte nějaký nejoblíbenější produkt, který byste doporučila svým zákazníkům, že si bez něj nedovedete představit ani jeden den?
To je pro mě strašně těžká otázka, protože produkty všechny vybírám sama a s tím, že je vlastně v maximální míře zkouším. Ale pokud se budu držet dotazu, vyberu dva největší favority. Promiňte, jeden nedám.
Jednoznačně nikdy nezapomenu na svoji první zkušenost s pratelnými odličovacími tampony od Vilibaldo. Já měla tenkrát takovou radost, že už nikdy nebudu kupovat ty jednorázové vatové, že to až bylo k nevíře. A od té doby kudy chodím, tudy o nich mluvím. A druhý můj velmi oblíbený produkt je Oční krém s kyselinou hyaluronovou od Caltha. Krém je tak lehký, ale zároveň účinný, že bez něj nejdu spát. Mám pocit, jako bych si nanášela obláček na oči. Neskutečný zážitek.
Chystáte něco v blízké budoucnosti? Na co se zákazníci mohou těšit? A co pro vás znamená pojem KRÁSA?
Bioplace.cz je pro mne projekt, na kterém si budu vždy zakládat, protože se opět každý den učím. Mám spoustu nápadů, které chci zrealizovat ještě tento rok, některé se nám již povedlo uvést v život. Jako jeden z příkladů můžu uvést to, že jsme na e-shop s přírodní kosmetikou přidali wishlist. Na wishlist jsou online zákazníci spíše zvyklí z obchodů s módou, ale za mě je to velmi praktická věc. Wishlist máme teprve chvilku a už je vidět, že na něj zákazníci výborně reagují.
V brzké době vydáme sérii e-booků, které budou k dostání na e-shopu. Chci připravit ucelené informace o přírodní kosmetice, pleti, vlasech atd. méně náročnou, avšak poutavou formou. Ono totiž spoustu věcí víme, o některých ani nevíme, že je víme a je potřeba si informace utřídit a správně zařadit do každodenního života. Krása totiž není jen to, jaké máme rysy, jaké jsme zdědili genetické předpoklady, ale krása je to, jakou energii vysílá naše osobnost, jak se umíme radovat a smát. O krásu musíme pečovat jak zvenčí, tak zevnitř. A tím zevnitř myslím naši duši.
Zdroj foto: Dara Rakovcik