neděle 13. dubna 2025

Firemní dárky: Lidé chtějí alkohol nebo dárkové poukázky, reklamní předměty považují za špatný vtip

Mezi firemními dárky, které lidé dostávají, vede víno, káva nebo cukrovinky. Na druhou stranu většina (64 %) by nejvíce ocenila univerzální dárkové poukázky. Podle průzkumu agentury B-inside pro Sodexo Benefity ale poukázky svým obchodním partnerům dává jen 18 % firem. Do on-line šetření se zapojilo 275 respondentů z firem všech velikostí z celé republiky.

Na otázku „Kdybyste si mohl/a vybrat, který z těchto dárků byste od obchodního partnera dostal/a nejraději?“ uvedlo 64 % dotázaných, že by rádi obdrželi nějaký typ poukázky. Poukázky (na nákup zboží, na služby, zážitky, kulturní či sportovní akce) oceňují především ženy. Pouze 18 % firem však tento typ dárků svým obchodním partnerům dává.

„Podle mě je to proto, že darování poukázky považujeme pořád za neosobní a neoriginální variantu dárku,“ domnívá se Rastislav Jakub ze Sodexo Benefity a dodává, že v případě zaměstnanců firmy už – zdá se – vzaly nejrůznější poukázky „na milost“, protože jimi své pracovníky obdarovává 41 % dotázaných podniků.

Podle Rastislava Jakuba lze ale i z darování poukázky udělat hezký zážitek: „I skutečně univerzální poukázka, jako je například Dárkový Pass Sodexo, který navíc může mít libovolnou hodnotu a lze jej opatřit i vaším logem, může být dárkem na míru. Stačí ji doplnit pár řádky, ze kterých bude zřejmé, že dotyčného znáte.“ Sodexo Dárkový Pass lze uplatnit v široké síti více než 21 000 partnerů z různých oblastí, například jídlo, elektro, hobby markety, oblečení, hračky, klenoty, kosmetika, cestování, volný čas nebo zdraví s pokrytím po celé republice.

A jak by takový průvodní dopis mohl vypadat? Slaďte formu s obsahem!

„Vzpomínám si, jak jste mi při minulém setkání ukazoval fotky z Egypta a o rok dříve z Madeiry. Přiložený Dárkový Sodexo Pass můžete využít k dalšímu poznávání, akceptují jej totiž všechny velké tuzemské cestovní kanceláře, jako je EXIM tours, Čedok či Fischer.“

„Dovolte, abych vám poděkoval za naši společnou návštěvu divadelního představení, na které jste mě pozval před pár týdny. S přiloženým Dárkovým Sodexo Passem si můžete dopřát další kulturní zážitky třeba v Národním divadle.“

„Ideální je pak pochopitelně osobní předání – to totiž oceňuje více než 70 % lidí. Navíc tím, že si na osobní předání najdete čas, prokazujete, že dotyčný nebo dotyčná jsou pro vás důležití,“ uzavírá Rastislav Jakub.

Příležitosti pro dárky

Nejčastější příležitostí k obdarovávání jsou Vánoce a konec roku, kdy od obchodních partnerů dárky dostává a zároveň je také dává ¾ firem. Firmy však často oceňují i dobrou spolupráci či dokončení zakázky a zhruba třetina obdarovává klienty a partnery na obchodních schůzkách a prezentacích. V případě zaměstnanců je dominance Vánoc ještě výraznější (85 %), následují narozeniny, jmeniny či jiné významné životní události.

zdroj foto: archiv pixabay

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.