středa 9. dubna 2025

5 Otázek pro …

Přinášíme rozhovor s Anetou Adamčíkovou, majitelkou a zakladatelkou značky BIORYTHME.

Vaše značka přírodní kosmetiky se jmenuje BIORYTHME. Co ten název znamená?

Je to francouzské slovo, které jsem si ale „počeštila“ tím, že ho vyslovuji tak, jak se píše. Část rodiny žije ve Francii, proto je to pro mě takové spojení obou zemí, které mám ráda. Slovo „biorytmy“ pro mě má hluboký význam: odkazuje na moudrost přírody, která řídí biorytmy ročních období, zvířat, lidí – a v neposlední řadě také nás žen, které silně pociťujeme vlivy jednotlivých fází svého měsíčního cyklu.

Přírodní kosmetika je v dnešní době velmi oblíbená a produktů je čím dál tím více. Jak si vybrat tu správnou?

Nejzajímavější je, že pro termín „přírodní kosmetika“ v EU zatím neexistuje žádné legislativní omezení, takže se za přírodní může vydávat cokoliv. Bohužel se pak často stává, že jsou zákazníci nalákáni na nějakou složku barvitě vykreslenou na obalu, ale ta je ve skutečnosti až někde na konci složení, což znamená, že jí je ve výrobku opravdu maličko. Nejlepší je se alespoň trochu orientovat ve složení. Vědět například, že složky jsou řazeny sestupně, což znamená, že první suroviny je v produktu nejvíce a pak obsah dalších klesá. Pro další konkrétní tipy si dovolím odkázat na náš blog (biorythme.cz/blog), najdete jich tam opravdu spoustu!

Je rozdíl mezi přírodní a bio kosmetikou?

Jak jsme říkala před chvílí, pro slovo „přírodní“ neexistují žádné legislativní regulace a pokud se nemýlím, tak ani slovo „bio“ nemá v EU pro kosmetiku žádná jednotná pravidla, narozdíl od potravin. Po celém světě existuje mnoho soukromých organizací, které vydávají různé certifikáty. Některé z nich mají i rozlišení právě pro „přírodní“ kosmetiku a „bio přírodní kosmetiku“, ta musí většinou obsahovat určité procento surovin, které byly vyprodukovány v organickém režimu. Jako velice malý výrobce kosmetiky musím podotknout, že se za takové certifikáty platí nemalé poplatky, takže jsou pro firmy na začátku nedostupnými.

Existují trendy v přírodní kosmetice?

Trendy se nevyhýbají kosmetice obecně, tedy ani té přírodní. Každý rok se objeví nějaká „zázračná“ surovina, kterou poté potkáváme na obalech všemožné kosmetiky. Ať už je to mandlový olej před lety nebo nověji olej arganový. Dále různé extrakty typu mořské řasy, granátové jablko apod. Podle mě je však důležité uvědomit si, že u „konvenční“ kosmetiky je velice pravděpodobné, že se v ní tyto poměrně drahé suroviny budou reálně vyskytovat jen ve velmi malých množstvích. Možná dokonce jen proto, aby mohly být uvedené na obale.

Chystáte v tomto roce nějaké novinky?

Právě tento měsíc jsme do prodeje zařadili bezsodé deodoranty (bez obsahu jedlé sody) pro ty, kdo mají s touto složkou problémy (např. zarudlé podpaží, suchá pokožka, červené flíčky na kůži). Obsahují pouze éterické oleje nebo skutečně přírodní parfémy, ve kterých všechny složky pocházejí výhradně z přírodních zdrojů. Zákazníci si mohou vybrat ze tří voňavých variant – Citronová meduňka, V cukrárně a V lese najde(š) se.

Velmi oblíbené jsou také přírodní svíčky (Citronová meduňka a Vanilka se skořicí), které prodáváme od prosince loňského roku.

Zdroj foto: Kristina Černá

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.