- V rámci sítě máte 18 hotelů po celé ČR, jaká destinace patří mezi nejoblíbenější?
OREA Hotels & Resorts má různorodé portfolio svých hotelů, jednak jsou to resorty, které se zaměřují především na českou klientelu, ať již rodiny s dětmi nebo klienty, kteří si přejí aktivní dovolenou či odpočinek. Mezi nejoblíbenější destinace patří naše resorty na Šumavě, v Krkonoších nebo na Vysočině.
Další část nabídky OREA hotelů tvoří kongresové hotely, tady vždy záleží na požadavcích klienta, v případě uspořádání velké konference je oblíben nedávno nádherně rekonstruovaný OREA Congress Hotel Brno a pro menší firemní akce si klienti mohou vybrat jakýkoliv hotel z naší nabídky.
Specifické postavení mezi našimi hotely má určitě pražská Pyramida, která má jedinečnou lokalitu, nachází se v docházkové vzdálenosti od Pražského hradu, a navíc disponuje nejmodernějšími prostory pro uspořádání kongresu či konference. Hotel Pyramida má stále velké procento zahraniční klientely, ale během covidu si jej oblíbili také Češi. V době covidu nemohli cestovat do zahraničí, a proto se vydali za poznáním České republiky, kdy jejich častým cílem byla i Praha.
Dalším velkým segmentem jsou naše lázeňské hotely v Mariánských Lázních, které si za poslední rok našly nové zákazníky v podobě rodin s dětmi a párů, kteří rádi navštěvují wellness pobyty a objevují nádhernou přírodu a krásu tohoto západočeského města. Mariánské Lázně byly vždy trochu opomíjená destinace, neprávem stála ve stínu známějších Karlových Varů, což se začalo měnit a jsem ráda, že jí právě rodiny s dětmi přišly na chuť a objevují její kouzlo.
- Jací hosté k vám nejčastěji jezdí?
V posledních covidových a pocovidových letech to byli především Češi a my si velmi vážíme toho, že nám česká klientela i v tomto období zachovala přízeň. Jinak mezi další návštěvníky patří hosté především ze sousedních zemí, a to převážně z Německa, Rakouska a Polska. V městských hotelech jsou to hosté z celého světa. Mariánské Lázně jsou hojně navštěvovány Němci, ale stále rostoucí obliba je vidět i u tuzemských klientů.
- V České republice zaměstnáváte kolem 700 lidí. Jak své zaměstnance motivujete?
Moje kolegyně a kolegové jsou především srdcaři a jednou z klíčových motivací je pro ně radost a úsměv našich hostů. Dodržujeme jednoduchou rovnici – motivovaný zaměstnanec rovná se spokojený host, a proto je pro nás právě motivace našich zaměstnanců jednou z nejdůležitějších priorit. Samozřejmě k motivaci patří i výše odměny, i když není jediná. OREA již podruhé za poslední rok navýšila mzdy svým zaměstnancům a úroveň jejich mezd se dostala na medián celého českého trhu, při srovnání s firmami přes všechna odvětví se tedy nachází uprostřed, jako význačný zaměstnavatel v oboru cestovního ruchu. Je pro nás důležitá férovost, dodržování pravidel a transparentnost, a proto je vždy celá odměna zaměstnance na výplatní pásce, což v gastronomii a hotelnictví není vždy standardem. Mezi další benefity, které OREA nabízí patří využívání benefitů ze systému Cafeteria. Příjemná je možnost využití výrazně zvýhodněného ubytování nejen pro zaměstnance, ale i pro jejich rodinné příslušníky. OREA letos opět spustila OREA Academy, což je interní systém vzdělávání, v němž nabízí svým zaměstnancům na míru šité rozvojové aktivity dle jejich konkrétních potřeb nebo manažerských schopností. Máme vlastní culinary akademii, odborné vzdělávání v gastronomických a hotelových oborech, hodně času věnujeme péči o zákazníky a našim manažerům. Nedávno jsme také spustili provoz aplikace Advanto, která umožňuje našim kolegyním a kolegům vzít si kdykoliv během měsíce zálohu na mzdu. Celý systém je velmi jednoduchý, funguje prakticky jako bankomat. Součástí aplikace je také vzdělávání v oblasti finanční gramotnosti. Jde o social responsible benefit, který v současné náročné době pomáhá řešit kritické životní situace zaměstnancům tak, aby se zbytečně se nezadlužovali nebo se nedostali do dluhových pastí.
K průběžnému sledování aktuálního stavu motivovanosti našich zaměstnanců využíváme nově aplikaci Lutherone, díky které víme, kde je potřeba pomoci, případně jaké téma je pro naše zaměstnance v dané situaci důležité.
Významnou úlohu hraje také pracovní prostředí, proto OREA věnuje významnou pozornost pracovnímu prostředí zaměstnanců a možnosti být v kontaktu prostřednictvím volně přístupných počítačů. Kromě zmíněných benefitů řada pracovníků, a to především sezónních, uvítá i samotné umístění hotelů na jedinečných místech České republiky.
- Na co lákáte nové zaměstnance? Proč je podle vás zajímavé pracovat v gastronomickém a hotelovém segmentu?
Brand zaměstnavatele je pro nás nesmírně důležitý. Chceme, aby o našich hodnotách věděli nejen naši zaměstnanci, ale i celý pracovní trh. Snažíme se srozumitelně komunikovat, že péči, důvěru, vášeň a inovaci v práci nejen hlásáme, ale také je žijeme, že jsme vždy fér a naše zaměstnance vždy podržíme. Během covidu jsme například udrželi všechny naše kmenové zaměstnance, a to i za velmi složitých podmínek, kdy byly naše provozy zavřené. OREA je silná a trvale se rozvíjející značka a troufnu si říci, že je dnes již vnímána jako love brand.
- OREA je známá tím, že zaměstnává i roboty – jednoho máte na recepci a další funguje jako číšník. Myslíte, že mohou roboti do budoucna nahradit lidskou pracovní sílu?
Naši roboti samozřejmě nikdy nenahradí naše zaměstnance a není to ani naším cílem. Využívání robotů má práci našim zaměstnancům usnadnit, těm pak zbyde více času věnovat se zákazníkům a přinášet kvalitní zákaznický servis. Na Pyramidě jsme například na podzim v roce 2018 „zaměstnali“ robota Peppera, na recepci pozdraví hosty a poskytne základní informace o Praze, kam zajít na večeři a jakou památku si nenechat ujít. V současné době využíváme roboty také na hotelu Horizont na Šumavě při servisu jídla a nápojů. Také na pražském hotelu Pyramida dnes roboti vysávají dlouhé chodby anebo dovezou drobné občerstvení na pokoj. Není nutné, aby pokojská vysávala dlouhé rovné chodby, když to může bez problémů zajistit robot. Ta pak bude mít více času naaranžovat osušky do tvaru labutě a připravit pro hosty krásné, voňavé a hygienicky dokonalé prostředí. Roboti jsou také efektivními pomocníky při sklízení velkého množství nádobí po snídaních a číšníci se tak mohou věnovat hostům a připravovat jim třeba čerstvé a zdravé drinky.
Zdroj foto: archiv spol.