pondělí 21. dubna 2025

5 Otázek pro …

Dnes jsme položili 5 otázek čtyřem mladým klukům z Brna (Filip Erbes, Tomáš Chadim, Lukáš Müller, Lukáš Hudeček), kteří stojí za zrodem firmy OnGlazz, která nabízí jedinečné designové skleněné desky na míru.

1) OnGlazz je mladičká firma, která vznikla loni na podzim. Mohli byste
nám, popsat, jak se zrodil nápad, který vedl k jejímu vzniku?

Tom: Zrodil se na chatě, když jsme slavili maturitu. Byli jsme opilí a bavili se o tom, že musíme konečně rozjet nějaký pořádný projekt.

Filip: Už od gymplu jsme chtěli podnikat. Měli jsme za sebou i nějaké malé projekty v jiné oblasti. Sice jsme se zároveň chystali na vysokou, ale odjakživa jsme chtěli něco vybudovat.

Lukáš M: Ať už se jednalo o architekturu nebo umění, vždycky se nám líbila práce s transparentními materiály – akryl, plast, sklo. Zároveň jsme měli blízko k digitálnímu tisku i grafice. Nějak to všechno zapadlo do sebe. Náš největší impulz byl, když jsme si všichni řekli: „Přesně tohle bych chtěl mít sám doma!“

2) Na jaké produkty se může zákazník těšit a koho s nimi nejvíce potěší?

Lukáš H: Design samotných desek si zákazníci sami jednoduše vytvoří u nás na webu. Využívají k tomu některý ze 4 editorů – základní, párový, Spotify či Instagramový. Každý z nich je něčím speciální.

Lukáš M: Naším cílem je, aby si u nás vybral každý. Proto se snažíme nadále vymýšlet nové editory. Plánujeme zařadit i katalogové designy.

Tomáš: Kouzlo produktu spočívá v tom, že cílovým zákazníkem je každý. Naše desky se hodí do všech interiérů. I když jsou oblíbené zejména mezi mladými, mezi zákazníky patří i lidé ve věku našich rodičů či prarodičů. Náš slogan zní „Originální dárek pro každého“ a věříme, že to produkt splňuje.

Filip: Desky jsou navíc vizuálně velmi atraktivní, jsou těžké, poctivé, z nejkvalitnějšího skla na trhu. Člověk má pocit, že drží v ruce něco luxusního. Od začátku jsme chtěli vytvořit právě takový produkt. Klademe velký důraz na detaily.

3) Jaká je vaše vize do budoucna?

Lukáš M: Naším odvážným snem je, aby si lidé vybavili OnGlazz, když se řekne „Originální dárek“. Chceme z našich desek udělat samostatnou kategorii dárkových předmětů podobně, jako se to podařilo třeba firmě Manboxeo. Náš produkt je unikátní a nikdo jiný jej nevyrábí, takže věříme v úspěch. Cesta ale bude dlouhá.

Tomáš: V plánu máme samozřejmě také expanzi do zahraničí. Na Slovensku už se nám podařilo prosadit. Chtěli bychom i do Polska a dalších zemí.

Filip: Stále navíc zdokonalujeme veškerý proces od přijetí objednávky až po finální produkt. Ze začátku jsme objednávky vyřizovali doslova na koleni, jednu po druhé. Extrémně ale investujeme do firemní infrastruktury a automatizace. Tak, abychom byli i v největším náporu schopní uspokojit poptávku.

4) Jak lze provoz firmy skloubit s běžným životem dvacetiletých kluků?

Lukáš M: Paradoxně nám pomohla koronakrize. Nikam se nechodí, takže můžeme ve firmě trávit čas od rána do večera. Odjakživa jsme chtěli podnikat a to, že nyní můžeme, nám dodává drajv a doslova nás to každé ráno táhne z postele. Není to tak, že musíme, ale chceme. Je to pro nás zábava.

Tomáš Ch: Studium jsme ale stejně přerušili. Nedalo se to už časově zvládat ani v distanční formě. Máme možnost žít svůj sen a chceme toho využít naplno. Vždycky si ale uděláme čas na naše přítelkyně, rodinu i zájmy.

Lukáš H: Za vším je dobrý time-management. Dá se toho stíhat víc, než se zdá. Mnohdy je člověk celý den v jednom kole, ale právě taková jízda nás naplňuje.

5) Měli jste už nějaké slavné zákazníky?

Lukáš H: Vybavuji si, že před Vánoci si od nás objednával krásnou desku třeba Lukáš Provod ze Slavie, jeden z nejlepších českých fotbalistů. Nakoupilo u nás také pár extraligových hokejistů nebo někteří známější herci.

Tomáš Ch: Přidal bych i pár známých českých a slovenských influencerů. S mnohými navazujeme placené spolupráce, ale občas nás osloví i sami. Objevili jsme se třeba na Instagramu Marka Ztraceného nebo Martiny Horňákové (známé jako Moma). Lidé se o nás ale teprve dozvídají, to nejlepší je stále před námi.

www.onglazz.cz

Zdroj foto: David Vávra

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.