1) OnGlazz je mladičká firma, která vznikla loni na podzim. Mohli byste
nám, popsat, jak se zrodil nápad, který vedl k jejímu vzniku?
Tom: Zrodil se na chatě, když jsme slavili maturitu. Byli jsme opilí a bavili se o tom, že musíme konečně rozjet nějaký pořádný projekt.
Filip: Už od gymplu jsme chtěli podnikat. Měli jsme za sebou i nějaké malé projekty v jiné oblasti. Sice jsme se zároveň chystali na vysokou, ale odjakživa jsme chtěli něco vybudovat.
Lukáš M: Ať už se jednalo o architekturu nebo umění, vždycky se nám líbila práce s transparentními materiály – akryl, plast, sklo. Zároveň jsme měli blízko k digitálnímu tisku i grafice. Nějak to všechno zapadlo do sebe. Náš největší impulz byl, když jsme si všichni řekli: „Přesně tohle bych chtěl mít sám doma!“
2) Na jaké produkty se může zákazník těšit a koho s nimi nejvíce potěší?
Lukáš H: Design samotných desek si zákazníci sami jednoduše vytvoří u nás na webu. Využívají k tomu některý ze 4 editorů – základní, párový, Spotify či Instagramový. Každý z nich je něčím speciální.
Lukáš M: Naším cílem je, aby si u nás vybral každý. Proto se snažíme nadále vymýšlet nové editory. Plánujeme zařadit i katalogové designy.
Tomáš: Kouzlo produktu spočívá v tom, že cílovým zákazníkem je každý. Naše desky se hodí do všech interiérů. I když jsou oblíbené zejména mezi mladými, mezi zákazníky patří i lidé ve věku našich rodičů či prarodičů. Náš slogan zní „Originální dárek pro každého“ a věříme, že to produkt splňuje.
Filip: Desky jsou navíc vizuálně velmi atraktivní, jsou těžké, poctivé, z nejkvalitnějšího skla na trhu. Člověk má pocit, že drží v ruce něco luxusního. Od začátku jsme chtěli vytvořit právě takový produkt. Klademe velký důraz na detaily.
3) Jaká je vaše vize do budoucna?
Lukáš M: Naším odvážným snem je, aby si lidé vybavili OnGlazz, když se řekne „Originální dárek“. Chceme z našich desek udělat samostatnou kategorii dárkových předmětů podobně, jako se to podařilo třeba firmě Manboxeo. Náš produkt je unikátní a nikdo jiný jej nevyrábí, takže věříme v úspěch. Cesta ale bude dlouhá.
Tomáš: V plánu máme samozřejmě také expanzi do zahraničí. Na Slovensku už se nám podařilo prosadit. Chtěli bychom i do Polska a dalších zemí.
Filip: Stále navíc zdokonalujeme veškerý proces od přijetí objednávky až po finální produkt. Ze začátku jsme objednávky vyřizovali doslova na koleni, jednu po druhé. Extrémně ale investujeme do firemní infrastruktury a automatizace. Tak, abychom byli i v největším náporu schopní uspokojit poptávku.
4) Jak lze provoz firmy skloubit s běžným životem dvacetiletých kluků?
Lukáš M: Paradoxně nám pomohla koronakrize. Nikam se nechodí, takže můžeme ve firmě trávit čas od rána do večera. Odjakživa jsme chtěli podnikat a to, že nyní můžeme, nám dodává drajv a doslova nás to každé ráno táhne z postele. Není to tak, že musíme, ale chceme. Je to pro nás zábava.
Tomáš Ch: Studium jsme ale stejně přerušili. Nedalo se to už časově zvládat ani v distanční formě. Máme možnost žít svůj sen a chceme toho využít naplno. Vždycky si ale uděláme čas na naše přítelkyně, rodinu i zájmy.
Lukáš H: Za vším je dobrý time-management. Dá se toho stíhat víc, než se zdá. Mnohdy je člověk celý den v jednom kole, ale právě taková jízda nás naplňuje.
5) Měli jste už nějaké slavné zákazníky?
Lukáš H: Vybavuji si, že před Vánoci si od nás objednával krásnou desku třeba Lukáš Provod ze Slavie, jeden z nejlepších českých fotbalistů. Nakoupilo u nás také pár extraligových hokejistů nebo někteří známější herci.
Tomáš Ch: Přidal bych i pár známých českých a slovenských influencerů. S mnohými navazujeme placené spolupráce, ale občas nás osloví i sami. Objevili jsme se třeba na Instagramu Marka Ztraceného nebo Martiny Horňákové (známé jako Moma). Lidé se o nás ale teprve dozvídají, to nejlepší je stále před námi.
Zdroj foto: David Vávra