středa 11. prosince 2019

Cuketa aneb Věděli jste, že …?

Cuketa je ideální zeleninou a to zejména v ketonové dietě. Je zdraví prospěšná nejen díky řadě vitamínů, ale zásadně pomáhá k očistě organismu od nezdravých toxinů. Cuketa je přínosem v dermatologii a pro své antistresové účinky pozitivně ovlivňuje lidskou psychiku.

Jak vybrat tu nejlepší a nejchutnější cuketu?

Cukety mají mnoho odrůd. Nejznámější a pro zdraví prospěšné jsou žluté a zelené. Rozdíl mezi těmito dvěma druhy je pouze v obsahu sacharidů. Zelené jich obsahují mnohem méně než žluté,
a proto jsou při hubnutí vhodnější variantou. Světle zelené cukety mají výraznější chuť a jsou bohatší na vitamíny a minerály.  Cuketa je zelenina, kterou skvěle zkombinujete i s KetoMix dietou.

Věděli jste, že…:

  • cuketa je jedna z nejméně kalorických potravin, protože obsahuje zhruba 90 % vody, čím je starší, tím bývá tužší a vyschlejší,
  • slupky by se neměly vyhazovat, právě v nich se nachází největší množství vitamínů a minerálních látek, jako je například draslík, vitamín E, vitamíny ze skupiny B a dále také vápník, hořčík, železo a mnoho dalších,
  • dokáže působit i na psychiku člověka, v těle totiž snižuje přebytek stresu,
  • čerstvá šťáva z prolisované cukety může fungovat jako skvělý přírodní pomocník při kožních problémech jako jsou lupénka, různé druhy ekzémů, kopřivka či akné,
  • cuketa se doporučuje k pravidelné konzumaci lidem, kteří trpí Crohnovou chorobou, protože má skvělé účinky na správnou funkci trávicího traktu.

Pro ty, co drží KetoMix dietu, je cuketa výbornou náhradou například za těstoviny. Můžete z ní vytvořit cuketovou pomazánku, cuketový koláč, lasagne, musaku, polévku či lívanečky. Výborně chutná
i grilovaná ke všem druhům salátů.

CUKETOVÉ BRAMBORÁKY Z KETOMIX OMELETY

Milujete bramboráky a je vám líto, že si je nemůžete dát? Skvělou alternativou jsou takzvané cukeťáky. Chutnají skoro stejně, jako klasické bramboráky. Nemají však téměř žádné sacharidy. A když budete chtít, náš recept si můžete zpestřit i houbami.

Co budete potřebovat na jednu porci

  • 1 odměrku KetoMix omelety
  • ½ menší cukety
  • 1 bílek 
  • stroužek česneku
  • sůl, pepř, majoránka

Jak postupovat

Omytou cuketu nastrouhejte najemno, vymačkejte z ní přebytečnou vodu a dejte do misky. Přidejte porci KetoMix omelety, utřený česnek a bílek. Osolte, opepřete a přidejte v dlaních protřenou majoránku. Tou rozhodně nešetřete. Vše smíchejte dohromady. Těsto smažte na malém množství oleje nebo pečte v troubě na pečicím papíru 20 minut na 180 stupňů.

Zdroj foto: archiv spol.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.