středa 11. prosince 2019

Co uvidíte v dnešním Autosalonu?

Autosalon 33: Čtyřválec Kia Stinger, nové tlumiče na motocyklu Yamaha, plus zjištění, že levná auta stále existují… a mnohem víc…

Co vás čeká a nemine v dalším dílu oblíbeného pořadu Autosalon?

Nejsilnější šestiválec Kia Stinger GT jsme tentokrát nechali stranou, ale Honza s Františkem vyzkoušeli, zda i čtyřválcové verze stojí za hřích. Franta nejdříve vyzdvihoval pohon všech kol, který Honza u sportovního liftbacku s benzínovým dvoulitrem nemá, ale klasika se zadním pohonem mu poskytla ještě lepší zážitek! Motory dávají přes 200 koní, převodovka je pouze v automatu, ale skvělé jízdní vlastnosti to vynahrazují! Sportovní sedany nemusí přijíždět jenom z Německa.

Spokojen byl také testman Sršeň za řidítky Yamahy MT-09 SP, která ve vylepšené verzi Sport Production sází na zdokonalený podvozek s účinnějšími tlumiči, třemi jízdními režimy a vypínatelnou kontrolou trakce. Tříválec má sice jen 850 kubíků, ale točí deset tisíc a nabízí slušných 115 koní, s nastavením podvozku si můžete pohrát, kuriózně používá u každého kola jiné tlumicí jednotky, vpředu Kayabu a vzadu Öhlinse, určitě je ale lepší než dřív.

Existují ještě levná auta? Tereza jedno takové sehnala: Jmenuje se Mitsubishi Space Star, ale s tím původním MPV nemá nic společného. Je to pětidveřový hatchback, možná trochu konzervativní, ale nízká cena i přijatelné provozní náklady jsou základem. Nakonec z bodu A do bodu B vás spolehlivě přepraví i s malým tříválcem, litr má 71 koní, dvanáctistovka 80 koní. Elektronické finesy nehledejte, anebo si za ně připlaťte.

Sportovní automobily i jejich obdivovatelé ještě žijí! Mistryně driftu se přiřítila na polygon se svou Suprou, aby Františkovi ukázala, jak to umí i s kupátkem nižší cenové kategorie, které nese jméno Toyota GT-86! Dvoulitrový boxer stačí stejně jako jeho 200 koní, důležité jsou šestistupňový manuál, úzké pneumatiky a pohon zadních kol. František se chvíli koukal, ale pak to rozehrál taky, GT-86 je opravdu skvělým sporťákem za přijatelnou cenu.

Nošovický závod Hyundai je druhou největší automobilkou v České republice, a tak jsme se důkladně podívali na jeden z nejpopulárnějších typů Hyundai Tucson. Jak jezdí SUV s nejsilnějším motorem 1.7 Turbo na benzin o výkonu 177 koní, dvouspojkovou převodovkou, pohonem všech kol a atraktivním sportovním paketem N-Line prověřil Radek. Můžeme jen prozradit, že z praktických důvodů musel přece jen přizpůsobit styl jízdy.

Zajímají vás novinky z automobilového světa? Sledujte Autosalon již dnes 15. srpna ve 20:15 na Prima COOL a v repríze 17. srpna v 8:35 na TV Prima.

Zdroj foto: archiv redakce

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.